Miesięczne archiwum: Sierpień 2014

Witaj Szkoło Kochana!!!

10

Żegnajcie, lasy zielone,
żegnajcie, rzeki błękitne.
Już jesień idzie przez łąki
i wrzosem liliowo kwitnie.

Żegnajcie, letnie przygody.
Czas już powracać do domu.
Złocą, czerwienią się liście
dębów, jesionów i klonów.

Witaj nam, szkoło radosna,
grająca dzwonkiem co rano!
Dzień dobry, szkoło wesoła.
Lesie i łąko – dobranoc.

T. Kubiak

Ten wpis został opublikowany dnia 31 sierpnia 2014 przez Dyrekcja.

Niezbędnik Przedszkolaka

Drodzy Rodzice, w trosce o wygodę i bezpieczeństwo Dzieci i Państwa komfort przygotowaliśmy listę rzeczy, które każdemu Przedszkolakowi przydadzą się na co dzień. Mamy nadzieje, że ułatwi to Państwu i dzieciom przygotowania do przedszkolnej przygody.

1. Obuwie na zmianę.

2. Stój gimnastyczny.

3. Ręczniki papierowe.

4. Chusteczki nawilżające i higieniczne.

5. Podkładki na stoliki ( zerówka ).

6. Poduszeczka i kocyk ( przedszkole ).

7. Szczoteczka, kubek i pasta do zębów ( przedszkole ).

8. Herbata, cukier.

Ten wpis został opublikowany dnia 31 sierpnia 2014 przez Karolina Skowron.

Kilka rad dla Przedszkolaków i ich Rodziców.

Drodzy Rodzice!

Razem wyruszamy w podróż zwaną Przedszkolem. Wasze Dziecko czekają poważne zmiany, nawet jeśli już chodziło do przedszkola. Czeka na nie nowe miejsce, nowi koledzy, nowi nauczyciele. Staramy się, żeby każde Dziecko czuło się dobrze w naszym . Wiemy, że każda nowość oprócz pozytywnych uczuć budzi też trochę niepewności i lęku. Dlatego mamy dla Państwa kilka wskazówek, które mogą pomóc Waszemu Dziecku przygotować się i poradzić sobie z nową sytuacją.

  1. Uprzedźcie Dziecko, że już niedługo poznacie razem nowe miejsce – jego przedszkole
    i przypominajcie mu o tym.
  2. Opowiedzcie Dziecku o przedszkolu: co tam będzie robiło, że będą inne dzieci, nauczyciele, że będzie się bawiło z innymi dziećmi lub samo, jeśli będzie tak wolało,.
  3. Opowiedzcie, jak zorganizowane jest przedszkole: nauczyciel proponuje wszystkim dzieciom zabawy i zajęcia, wspólnie bawi się z nimi. Zachęcajcie do uczestniczenia we wspólnych zabawach.
  4. Powiedzcie Dziecku, że może prosić nauczyciela o pomoc w korzystaniu z łazienki, podczas zabaw i zajęć, w ubieraniu, ale zachęcajcie do samodzielności.
  5. Przygotujcie Dziecko do samodzielności: jedzenia, mycia rąk, korzystania z toalety, ubierania się i rozbierania. Im dziecko jest bardziej samodzielne, tym łatwiej mu dostosować się do nowych warunków.
  6. Ubranie dziecka musi być wygodne i nie może sprawiać kłopotów. Unikajcie spodni na szelkach lub z trudnymi do odpięcia guzikami, pasków. Rękawy swetra lub bluzki muszą być łatwe do podciągania. Buty i kapcie najlepsze są bez wiązania lub zapinane na rzepy.
  7. Dziecko ma prawo płakać. W ten sposób wyraża swój smutek, wyładowuje napięcie, jakie w nim narosło. Jeżeli płacze w domu, w przedszkolu, po prostu przytulcie je, powiedzcie, że je bardzo kochacie, że też będziecie za nim tęsknić, że przyjdziecie po nie zaraz po pracy. Jednak nie przeciągajcie zbyt długo pożegnania.
  8. Nie żegnajcie się w pośpiechu. Znajdźcie czas na przytulanie, całusa i zapewnienie, że odbierzecie Dziecko o umówionej porze.
  9. Jeżeli pożegnanie się przeciąga, przekażcie Dziecko nauczycielowi zdecydowanie ale bez pośpiechu. Pożegnajcie się i wyjdźcie. Pamiętajcie, że jeśli Ty: Mamo /Tato jesteście niepewni i pełni obaw, Dziecko zareaguje podobnie.
  10. Nie oszukujcie dziecka! Jeśli obiecałaś, że zostaniesz jeszcze chwilę, nie wymykaj się z sali, gdy Dziecko nie patrzy. Będzie się czuło niepewnie i może się martwić, czy wrócisz.
  11. Niekiedy lepiej przekazać Dziecko nauczycielowi nawet jeżeli płacze i wyrywa się. Pożegnań lepiej nie przeciągać. Zapewnij, że wrócisz niedługo, a Dziecko z czasem uspokoi się
    |i znajdzie ukojenie w przedszkolnych atrakcjach.
  12. Jeśli Dziecko ma problem z rozstaniem z Mamą, lepiej, aby na początku odprowadzał je Tata lub inna Osoba z rodziny.

Mamy nadzieję, że te wskazówki ułatwią rozpoczęcie Przedszkola Państwu i Dziecku!

Ten wpis został opublikowany dnia 31 sierpnia 2014 przez Karolina Skowron.